Евангелие по Йоан, глава 20:28

на

БЛИЗНАК или НЕВЕРЕН

„А Тома, един от дванадесетте, наречен Близнак, не беше с тях, когато дойде Исус. Затова другите ученици му казаха: Видяхме Господа. А той им каза: Ако не видя на ръцете Му раните от гвоздеите и не сложа пръста си в раните от гвоздеите, и не сложа ръката си в ребрата Му, няма да повярвам. И след осем дни учениците Му пак бяха вътре, и Тома с тях. А Исус дойде, когато беше заключена вратата, застана посред тях и рече: Мир вам! Тогава каза на Тома: Дай си пръста тука и виж ръцете Ми, и дай ръката си и сложи я в ребрата Ми; и не бъди невярващ, а вярващ. 28Тома в отговор Му рече: Господ мой и Бог мой! “ Йоан 20:24-28

Апостол Тома има две прозвища придадени към името му. Едното, на три пъти употребено в Евангелие по Йоан е „Тома, наречен Близнак“ – а другото прозвище е „Тома неверни“, което и до днес се лепва на всички, които проявяват неверие.

Казват, че първото си прозвище Тома го е получил заради приликата му със Спасителя. Съвсем естествено е Тома и останалите ученици, да са подражавали и вътрешно, и външно на Учителя и със сигурност Тома е бил най-успешен между тях. За жалост, това което се случва с нас се е случило и с Тома. В усилно време, във време на изпитание и изкушение, и Тома, и ние проявяваме неверие, и преставаме да подражаваме на Този, на Който с цяла душа искаме да приличаме.

Истина е, че и Тома и ние сме били запленени от мисълта да бъдем като Христос! И това е искрено и силно желание, но също толкова е силна е съпротивата на плътта, която не вярва, не устоява и „искрено“ се съмнява!

Подобно на Апостол Павел, всеки един от нас често констатира: „…колкото за вътрешното ми естество, аз се наслаждавам в Божия закон; но в телесните си части виждам различен закон, който воюва против закона на ума ми, и ме заробва под греховния закон, който е в частите ми.“ Рим.7:22,23
…а след това изплаква:
„ОКАЯН АЗ ЧОВЕК!
КОЙ ЩЕ МЕ ИЗБАВИ ОТ ТЯЛОТО НА ТАЯ СМЪРТ?“ Рим.7: 24

Отговорът за всички нас е пак там, в Спасителя!
„Избавление има чрез Исус Христос, нашия Господ!“

Знаете ли, колко пъти като Тома сме се докосвали „прободните рани на Исус“?
Ами толкова пъти, колкото сме изпадали в неверие и в неподражание на Христос!

Вчера докосвах раните Му, а днес искрено съжалявам и се кая за това:
„Господ мой и Бог мой! Колко е огромна Твоята любов и колко е невероятно е Твоето търпение към мене грешника…“

%d0%be%d1%80%d0%bd%d0%b0%d0%bc%d0%b5%d0%bd%d1%82

Вашият коментар